Вот что нашел по данному вопросу:
1) "Color is hard to know on NC 900, as on all planes "French" of that time. Originally, the desire was to paint aircraft in olive drab, US to do more, even add even landing strips long after D day. In practice painters made for the better. There were mostly German painting of stocks, it was used. Then we mixed it all to make a nice "goose poop", very close to the olive drab. MS 500, 1000 NC 900 North had this color, top and bottom. The mixture does not take into account the fact that these paintings do not have the same chemical origin, it ensued a strong tendency to premature degradation, especially as for reasons of economy, there was no put under layer zynchro. If you see the pictures, you will see the degradation of the paint after a few months of use !!!"
3) I'd have said french FW190 were painted with US Olive drab / Neutral grey.... But i'm not a specialist at all.
Former french color (used on french aircraft in 1940) could also have been used.
А также прошу высказать предположения по окраске лопастей, кока, ниш шасси и интерьера
Добавлено: Чт Июн 01, 2017 9:11 am
Заголовок сообщения:
Type A5 n°23;n°24;n°37;n°40 ;n°55
Type A3 n°28 ( à confirmé )
Type A8 n°25;n°29;n°52;n°62
Les n°18;20;22;23 ;24(A5);28(A3);31;32;38 étaient affectés au Normandie Niémen.
Мой номер 37 и делать его из А-8 не хочу.
Интересно, что на многих фотках французов внутренние щитки шасси выпущены.
Вы не можете начинать темы Вы не можете отвечать на сообщения Вы не можете редактировать свои сообщения Вы не можете удалять свои сообщения Вы не можете голосовать в опросах Вы не можете вкладывать файлы Вы не можете скачивать файлы